1 Temmuz 2008

enfes ve çabuk / makarna sosu

Can sıkıntısının dibine vurduğum bir esnada biraz da acıkmışken mutfağı azıcık eşeleyeyim dedim. Son aylarda kepekli makarnaya inanılmaz düşkün oldum (bilhassa spaghetti cinsine). Çoğu zaman ton balıklı; bazen acısos, peynir/yoğurt, taze mısırlı bir karışımı üzerine ilave ederek en tembel şekliyle tüketiyorum (tembelliğim sayfayı en son ne zaman güncellemiş olduğuma bakılarak da anlaşılabilir).

Her neyse efenim... Başlarda pestoya yaklaşmayı hedefleyerek hazırladığım bu sos oldukça katı, hatta ekmeküstü olarak da kullanılabilecek bir kıvam alınca makarna sosu olarak sınırlandırmak biraz hata gibi geldi bana ve bilemedim ekmeküstü olarak kullanıldığında mı yoksa makarna sosu olarak kullanıldığında mı daha lezzetli. Ancak sandviç ekmeği içine bol miktarda sürülüp araya bir de ızgara tavuk veya biftek yerleştirildiğinde de muhteşem sonuç vereceğine inanıyorum..



malzemeler:
1 demet maydanoz
2-3 diş sarımsak
4-5 çorba kaşığı tuzsuz lor peyniri
3 parça tam yağlı inek peyniri (tuzlu)
4-5 adet ceviz içi
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
sumak, pulbiber, reyhan (isteğe bağlı değişebilir)

yapılışı:
Maydanozlar iyice yıkanıp sapları koparıldıktan sonra ceviz içi ve zeytinyağı dışındaki tüm malzemelerle beraber blender'dan geçirilir. Yeteri kadar ufalanıp harmanlandıktan sonra ceviz içi ve zeytintağı da karışıma dahil edilerek bir süre daha blender'da çekilir. Şimdi ister makarnanıza sos olarak kullanın, ister ekmeküstü!


Not not üstüne:
* Yemeği tamamen diyet tutmaya çalıştığım için yağı minimuma çektim ve tuz olarak da sadece peynirin tuzundan istifade edip baharatların tadıyla açığı kapattım. İsteğe bağlı olarak bu tatlarla da oynanabilir.
* Her şeyi ikinci, üçüncü gününde yeme alışkanlığım olduğu halde bu sos ikinci gününde midemi alt üst etti; yaptığınız gün tüketin!
* Makarnaya sos hazırlıyorsanız yağlamaya gerek yok. Yukarıdaki makarna sadece haşlanarak tamamen yağsız hazırlandı.
* Söz makarnadan açılmışken; makarnanızı anne makarnası gibi bulamaç olana dek haşlamayın, diri kalsın, daha sağlıklı daha leziz olsun, İtalyanlar hakkınızda kötü şeyler düşünmesin (olur hani günün birinde bir İtalyan'a makarna yedirmek zorunda kalabilirsiniz).
* Eğer sade makarna hazırlıyorsanız yağı en son, yakmadan ve zeytinyağı olarak ilave edin ki en sağlıklı haliyle kalsın. Biliyorum biliyorum... Hiçbir şey tereyağının yerini tutmuyor...

Hiç yorum yok: